Powered By Blogger

marți, aprilie 19, 2011

Prajitura Snickers

Sambata dimineata m-am gandit ca ar merge o praji'...si cum era ultima tura de nuca m-am gandit sa fac Snickers. Zis si facut :)


Ingrediente blat pentru tava de aragaz:
9 albusuri
300 g zahar
1 pliculet zahar vanilat
300 g nuca macinata
5 linguri faina
50 g cacao cernuta
100 g fulgi de ciocolata ( ciocolata rasa pe razatoarea cu gauri mari )
1 praf de copt
1 lingurita esenta rom

Ingrediente pentru crema:
15 linguri de zahar
1 pliculet zahar vanilat
300 g margarina sau unt
9 galbenusuri
300 g nuca tocata

Mai aveti nevoie de...
400 g ciocolata menaj
6 linguri de ulei




Se separa galbenusurile de albusuri. Cele 9 albusuri se bat cu mixerul impreuna cu zaharul, adaugat treptat . Se mai adauga zaharul vanilat si romul pentru consistenta si aroma.Se adauga apoi nucile macinate, faina amestecata cu praful de copt si cacao.



Se desarta compozitia in tava unsa cu ulei si tapetata cu faina. Se da la cuptor pentru 30-40 de minute la foc mediu ( aprox 170-180 C ).



Intre timp se face crema. 7 linguri de zahar se caramelizeaza si se sting cu 300 g margarina sau unt. Eu am folosit margarina, dar mai bine puneti unt pentru ca va avea o consistenta mai buna.



Cele 9 galbenusuri se freaca cu 8 linguri de zahar si cu un plic de zahar vanilat. Se adauga apoi la caramel.


Si, la final, nucile...

Crema o lasati la racit.


Eu zic ca deja blatul s-a copt. Se scoate din cuptor si se lasa putin la racit. Intre timp se topeste ciocolata pe baie de aburi.

Cand s-a topit complet se adauga cele 3 linguri de ulei si cat este calda se intinde peste blatul usor caldut.

Se poate folosi si ciocolata alba si atunci prajitura va fi si mai aspectuoasa. Eu nu am avut prin casa si de mers la magazin...cam departe! :))
Cand s-a intarit ciocolata si s-a racit crema, aceasta se poate intinde peste blatul glazurat.


Apoi, se mai face o glazura din ciocolata ramasa prin acelasi procedeu ca si la primul strat.
Se intinde peste crema cu nuci si caramel si se lasa la rece pentru aprox 2 ore.


Eu am taiat-o mai repede deoarece Adi, al meu sotior, nu mai avea rabdare.
Si i-am servit-o asa...:)



:P

P.S.  Moni, cand ajung facem o British Snickers Cake with romanian nuts from Costel & Lidia's garden!
:))




2 comentarii:

  1. Yummmmmmyyyyyy! Mersi mult Sori, delicioasa! Si-acum, la treaba cu mine, gata cu leneveala! 1 si 2 si 3 si 4 ...... :))))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca si eu ma apuc de treaba!!! Cat am fost la voi am pus 2 kg! :))

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger