Powered By Blogger

miercuri, februarie 01, 2012

Cheesecake cu piersici

De data aceasta am facut prajitura pentru ziua in care tatal si socrul meu si-au serbat ziua de nastere. Asta s-a intamplat in luna iunie a anului trecut si iata ca abia in februarie 2012 am ajuns sa postez reteta :P
Rusinica!
:))
Este o cheesecake la cuptor cu o aroma fina de vara!


Ingrediente

Blat:
100 g unt
200 g biscuiti

Umplutura:
500 g branza de vaci grasa
150 g zahar pudra
2 pliculete de zahar vanilat
coaja de la o lamaie
5 oua
25 g gris
50 g faina
100 ml smantana
2 cutii compot de piersici sau 500 g piersici proaspete ( curatate de coaja si samburi si apoi cantarite)
100 g nuca de cocos
1 borcan gem de piersici sau caise

Mod de preparare:

Cuptorul se incinge la 180 C. Se faramiteaza biscuitii in mixer si se amesteca cu untul moale pana se formeaza o pasta.

Se tapeteaza o forma de tort cu baza detasabila cu unt si gris, iar amestecul din biscuiti se preseaza bine pe fundul formei.
Se da apoi  la frigider pana se realizeaza amestecul pentru umplutura.

Pentru umplutura se freaca branza cu zaharul si zaharul vanilat pana se omogenizeaza bine.
Se adauga galbenusurile si un praf de sare, dupa care se amesteca in continuare.

Se adauga smantana, coaja de lamaie, grisul si faina, iar la final albusurile batute spuma.

Se amesteca usor ca sa nu se piarda aerul format in spuma si se adauga jumatate din cantitatea de piersici taiate cubulete. Cealalta jumatate se taie fasiutze pentru decor.


Se pune compozitia peste blatul format din biscuiti si se da la cuptor pentru 1 ora. Daca acest timp s-a scurs si prajitura nu este coapta , asta depinde de cuptorul fiecaruia, se mai poate lasa inca 30 de minute.
Se scoate din cuptor, se lasa sa se racoreasca si se unge cu gem de caise sau piersici incalzit.

Deasupra se aranjeaza decorativ feliutele de piersica  si se fixeaza totul cu gemul care deja s-a racit putin.
Se lasa sa se raceasca complet, dupa care se inlatura inelul de tort, se unge partea laterala cu gemul ramas  si se tapeteaza cu fulgi de nuca de cocos.
Eu am decorat totul cu ce am gasit prin gradina: frunzulite proaspete de menta si cateva margarete timpurii
Usoara, astingenta, de vara!
Vara...oare cand vii?
:)

Si sectiune...
\

3 comentarii:

  1. Foarte apetisant! In weekend incerc sa il fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poti sa mentionezi, te rog, ce diamentru are tava pe care ai folosit-o? :-) As vrea sa iti incerc reteta dar mi-e ca tava mea de 28 sa nu fie potrivita ...

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger