Powered By Blogger

luni, aprilie 04, 2011

Tort Diplomat cu fondant II

Ca urmare a ispravei mele cu tortul pentru ziua soacrei mele dragi si a faptului ca nu m-am putut abtine sa nu ma laud un pic si la serviciu am obtinut o comanda pentru un tort similar. Trebuia facut pentru o proaspata mamica asa ca am recurs la varianta clasica pentru diplomat, pentru o asa ocazie speciala. Sa ii traiasca minunea! Din lipsa timpului ( din nou ) am recurs la un blat gata facut.
De data aceasta am facut varianta de fondant recomandata de Viorica,
http://vioricacakes.blogspot.com/2011/03/cum-fac-pasta-de-zahar.html, dar se pare ca nu mi-a iesit la fel de bine ca si cel din reteta Laurei. A crapat putin, dar asta e...:) asa se intampla in faza de experiment!

Ingrediente pentru crema diplomat
4-5 oua
150 ml apa
250 g zahar
1 l frisca lichida
60 g granule gelatina
1 compot de ananas
150 g portocale confiate
15 ml rom
2 pliculete zahar vanilat
150 g stafide aurii

Sirop:
1 blat de tort ( fie din comert, fie facut in casa )
3 linguri de zahar, 1 lingurita coaja de lamaie sau de portocala  si zeama ramasa de la compot 

Decor
1200 g zahar pudra ( eu am dublat cantitatile din reteta Vioricai)
4 linguri de miere
10 g gelatina
100 g ulei de palmier
100 g amidon alimentar
perlute din zahar roz, albe si argintii
1 colorant alimentar rosu
Intr-un lighenas de 3 l se inmoaie gelatina in apa rece si se lasa aprox o ora, pana cand absoarbe toata apa. Frisca care a fost tinuta la congelator cam 30 de minute se bate spuma, neindulcita si, apoi, se pune la frigider.Eu am pastrat putina frisca si pentru imbracat tortul pentru ca fondantul sa adere mai usor.

Albusurile se bat spuma, se adauga 150 g zahar si romul pana se intaresc ca o zapada, apoi se lasa la o parte, in bucatarie.Intre timp gelatian s-a inmuiat si se pot aduga galbenusurile si restul de zahar. Lighenasul se pune pe bain-marie , iar compozitia se bate cu un tel timp de 8-10 minute pana se dizolva gelatina si se leaga sarlota cu galbenusurile. Cand se ia de pe aburi, se adauga coaja de portocala, stafidele inmuiate in prealabil in putin rom. ananasul taiat cubulete si zaharul vanilat, amestecand in continuare pe un vas cu apa rece, pana cand compozitia ajunge la temperatura degetului. Atunci, se toarna peste gelatina spuma de albus si se amesteca cu telul, prin rasturnare, de jos in sus, pana la fundul lighenasului, de 6-7 ori, ca sa se omogenizeze.Se adauga, apoi, toata frisca rece si se amesteca usor, la fel, cu telul, tot prin rasturnare; pe masura ce se amesteca cu frisca rece, compozitia se umfla si se intareste, fara sa se formeze cocoloase. Atentie, nu se amesteca mai mult de 7-8 ori !
Acum se trece la asamblarea tortului. Se desfac cele trei blaturi, se aseaza primul blat pe un platou, se insiropeaza cu siropul format din ingredientele prezentate mai sus si se pune un inel de tort. Se desarta jumatate din compozitie, se acopera cu al doilea blat, se insiropeaza, se intinde crema ramasa, urmand ca la final sa se fixeze totul cu ultimul blat, insiropat si el desigur. Tot "ansamblul" se pune la frigider pentru aprox 1-2 ore.
Dupa ce tortul a fost scos de la frigider, se indeparteaza inelul si se imbraca in frisca pastrata. Urmeaza partea cea mai grea, cel putin pentru mine asa a fost, imbracarea tortului in fondant. Aici va dau linkul de unde m-am inspirat http://vioricacakes.blogspot.com/2011/03/cum-se-imbraca-un-tort-in-pasta-de.html cu precizarea ca eu am pus o picatura de colorant rosu in 3/4 din compozitie.
Din pasta roz ( cea cu colorant ) am decupat fluturasi si floricele, pe care le-am aranjat pe tort, ajutandu-ma si de mici perlute din zahar. Si iata ce a iesit :

 Si sectiune :
Sper sa va placa, stiu ca mamicii si nasicii i-au placut!

4 comentarii:

  1. Cand mai faci, ca sa ne programam o vizita la Lidia?!

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate pui in practica reteta asta:
    http://www.2shared.com/fadmin/19334863/438d52d4/Tort_Zebra.doc.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Cat de curand! Va anunt din timp ! Planuiesc ceva cu multa ciocolata pentru okazia urmatoare! :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Misto tortul, dar acolo iti trebuie ustensile profesionale! Nu cred ca mai merge cu sucitorul! :))

    RăspundețiȘtergere

Powered By Blogger